officeart horizontal  

 

Αφιερώματα

Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα», 26 Σεπτεμβρίου 2000

26 Σεπ, 2024 - 07:09
Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα», 26 Σεπτεμβρίου 2000
 

Σαν σήμερα, στις 26 Σεπτεμβρίου 2000, το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ της εταιρείας Minoan Flying Dolphins προσέκρουσε στις νησίδες «Πόρτες» κοντά στην Πάρο, με τραγική συνέπεια να βυθιστεί και να χάσουν τη ζωή τους 81 άνθρωποι.

Το ναυάγιο αυτό θεωρείται η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία στην Ελλάδα μετά το ναυάγιο του πλοίου «Ηράκλειον».

Το χρονικό του ναυαγίου
Το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ικαρία – Σάμος – Πάτμος, με τελικό προορισμό τους Λειψούς.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2000, το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι του Πειραιά με 533 άτομα, εκ των οποίων 472 ήταν επιβάτες και 61 μέλη του πληρώματος.
Στις 22:12, ενώ πλησίαζε στην Πάρο με ανέμους 8 μποφόρ και ταχύτητα 18 κόμβων, το πλοίο προσέκρουσε στις νησίδες «Πόρτες» και υπέστη σοβαρό ρήγμα στο δεξί του μέρος.

Το νερό εισέβαλε γρήγορα στο μηχανοστάσιο, και το πλοίο πήρε κλίση, βυθιζόμενο σε 25 λεπτά.

Παρά τις αρχικές καθησυχαστικές αναφορές στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, οι επιβάτες ενημέρωναν τα ΜΜΕ για τη σοβαρότητα της κατάστασης μέσω των κινητών τους.

Σκάφη της ακτοφυλακής και του ναυτικού έφτασαν στον τόπο του ναυαγίου, ενώ ψαράδες της περιοχής ήταν οι πρώτοι που βοήθησαν στη διάσωση.

nauagio express samina

Η δίκη και οι ποινές
Η δίκη για το ναυάγιο ξεκίνησε τον Μάιο του 2005 και ολοκληρώθηκε το 2006.

Το δικαστήριο κατέληξε ότι η πρόσκρουση οφειλόταν σε κακή διακυβέρνηση από τον υποπλοίαρχο, ενώ η γρήγορη βύθιση προκλήθηκε από την ανοιχτή κατάσταση των υδατοστεγών θυρών.

Επιβλήθηκαν ποινές φυλάκισης στον πλοίαρχο, τον υποπλοίαρχο και άλλα μέλη του πληρώματος.

373776 771697 1

Η αυτοκτονία του Σφηνιά
Ο Παντελής Σφηνιάς, διευθύνων σύμβουλος της Minoan Flying Dolphins, αυτοκτόνησε στις 29 Νοεμβρίου 2000, υπό την πίεση των συνεπειών της τραγωδίας, πηδώντας από το κτίριο της εταιρείας στον Πειραιά.

373776 771699 1

Καταγγελίες πριν το ναυάγιο
Πριν το δυστύχημα, είχαν γίνει καταγγελίες για την κατάσταση του πλοίου από τον μηχανικό Αναστάσιο Σορόκα, που υποστήριζε ότι το πλοίο ήταν αναξιόπλοο. Διενεργήθηκαν δύο έλεγχοι, στις 21 και 26 Σεπτεμβρίου, οι οποίοι δεν ανέδειξαν προβλήματα, και το πλοίο αναχώρησε με προσωρινό πιστοποιητικό ασφαλείας για το τελευταίο του ταξίδι.

 

ΠΗΓΗ:  wikipedia

el da nl en fr de it no es tr

 

 Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube samostimes youtube

 

   

 

2

 

 

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Σάμου

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Βαθύ Σάμου

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Καρλόβασι

e-genius.gr ...intelligent web software