Κοινωνία

Αποφάσισαν ενωμένοι να προχωρήσουν για το καλό όλων των παιδιών

2 Απρ, 2019 - 04:04
Αποφάσισαν ενωμένοι να προχωρήσουν για το καλό όλων των παιδιών

“Συμφωνούμε όλοι ότι η εκπαίδευση των παιδιών πρέπει να είναι το κύριο μέλημα εκπαιδευτικών και γονέων, δίνουμε όλοι τα χέρια μας ότι το δημόσιο σχολείο θα λειτουργήσει με τη στήριξη όλων μας. Ο αγώνας μας για την αλλαγή των συνθηκών θα είναι κοινός, δυνατός και ανυποχώρητος. Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε γονείς και εκπαιδευτικοί. Δηλώνω αισιόδοξος από τα αποτελέσματα της σημερινής συνάντησης και είμαστε μονίμως ανοικτοί σε κάθε επαφή, επικοινωνία στο να ξεδιαλύνουμε οποιοδήποτε πρόβλημα και απορία υπάρχει, να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις, μίση και φοβίες ανάμεσα μας , να προσπαθούμε από κοινού στη στήριξη των παιδιών και των προσφύγων αλλά και οι ελληνικές οικογένειες στο νησί της Σάμου ” ανέφερε στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικίνης στο τέλος της κοινής συνεδρίασης με φορείς και εκπαιδευτικούς που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου με θέμα την λειτουργία ΖΕΠ και ΔΥΕΠ στο νησί.

Στη σύσκεψη πήρε μέρος και αντιπροσωπεία της συντονιστικής επιτροπής του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Σάμου που αντιδρούν στη λειτουργία των ΔΥΕΠ στα Δημοτικά Σχολεία. Στην εισήγησή του ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Θανάσης Κικινής αναφέρθηκε στην απόφαση της 86ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ (26/03/2018) που αφορά στο προσφυγικό.

“Διεκδικούμε ως συνολικό πλαίσιο: Σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά για την ομαλή ένταξη των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών στα πρωινά Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία. Τη λειτουργία τάξεων υποδοχής σε όλα τα σχολεία. Υποστηρικτικές δομές για όλα τα παιδιά. Ορθολογική κατανομή των προσφυγόπουλων στα σχολεία. Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς τους. Επαρκή χρηματοδότηση, καμία εμπλοκή των Μη Κυβερνητική Οργάνωση”.

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ αναφέρθηκε και στην κατάσταση που επικρατεί στις εγκαταστάσεις του ΚΥΤ Σάμου, στις άθλιες εγκαταστάσεις όπως τόνισε και εξήρε το έργο των πέντε εκπαιδευτικών που εργάζονται στο νηπιαγωγείο στη ΔΥΕΠ του ΚΥΤ Σάμου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι μια όαση μέσα στην κόλαση». Ακούστηκαν όλες οι απόψεις – τοποθετήσεις από φορείς, εκπαιδευτικούς την ΕΛΜΕ καθώς και από τους εκπροσώπους της ΑΔΕΔΥ αλλά και του Εργατικού Κέντρου Σάμου.

Ο αντιπρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Δημήτρης Μπράτης αναφέρθηκε στις άσχημες συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων στο ΚΥΤ όμως τόνισε και ξεκαθάρισε από την αρχή ότι τα σχολεία θα πρέπει να είναι ανοιχτά για όλα τα παιδιά. Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου που προσκάλεσε το διαπαραταξιακό κλιμάκιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας άνοιξε την σύσκεψη αναφέροντας τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση λόγω τις λειτουργίας των ΔΥΕΠ τονίζοντας όμως ότι δεν τίθεται προς συζήτηση το θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τη Διοικήτρια του ΚΥΤ Μαρία – Δήμητρα Νιούτσικου, όσο αφορά τα παιδιά ηλικίας από την ημέρα γέννησης μέχρι την ηλικία των τριών ετών είναι 180, τα παιδιά τεσσάρων έως δώδεκα ετών είναι 416 και τα παιδιά δεκατριών έως δεκαοκτώ ετών είναι 217. Στο νηπιαγωγείο που λειτουργεί στο ΚΥΤ, φοιτούν 25 παιδιά. Επίσης η διοικήτρια τόνισε ότι όλα τα παιδιά που φοιτούν είτε μέσα στο ΚΥΤ, είτε εκτός είναι όλα εμβολιασμένα.

Από τους πρώτους που πήρε το λόγο ήταν ο γιατρός κ. Μάνος Λογοθέτης του ΕΟΔΥ (πρώην ΚΕΕΛΠΝΟ) και αναφέρθηκε στους εμβολιασμούς των παιδιών. «Εμβολιάζω το παιδί μου, προκειμένου να το προστατεύσω από τα άλλα παιδιά. Τα εμβόλια γίνονται ανά ηλικία και εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα. Για τους μετανάστες – πρόσφυγες αν δεν προσκομίσουν κάποιο έγγραφο από τη χώρα τους, τότε εμβολιάζονται από την αρχή. Η σκοπιμότητα του ΑΔΥΜ δεν είναι ξεκάθαρη σε κανέναν. Συντάσσεται για να πούμε ότι αυτό το παιδί δεν έχει κάποιο εκ γενετής πρόβλημα και δεν αναφέρεται σε μεταδιδόμενες ασθένειες».

Οι δάσκαλοι που εργάζονται στις ΔΥΕΠ των Δημοτικών Σχολείων αναφέρθηκαν στις συνθήκες εργασίας τους. «Η τάξη μου δεν είναι κάτι το διαφορετικό. Όλα τα παιδιά έρχονται φροντισμένα, πλυμένα και καθαρά. Δυσανασχετούν όταν δεν έχουμε σχολείο, λόγω των αργιών» τόνισαν χαρακτηριστικά. Τα παιδιά του ΔΥΕΠ του 3ου Δημοτικού Σχολείου συνυπάρχουν με τα παιδιά του ολοημέρου σχολείου, κάνουν παρέα, παίζουν μαζί, ενώ για τα παιδιά ΔΥΕΠ του Δημοτικού σχολείου Βαθέος κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμα, λόγω της αποχής. «Το ότι δεν είμαστε πρόσφυγες κι εμείς, είναι καθαρά θέμα τύχης» σημείωσε ο δάσκαλος που υπηρετεί στο ΔΥΕΠ του δημοτικού σχολείου Βαθέος Μίλησαν επίσης και εκπρόσωποι της συντονιστικής επιτροπής των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων που ανέφεραν τους λόγους που αντιδρούν και προσθεσαν ότι η μόνη διαφωνία τους είναι το μέρος όπου μένουν τα προσφυγόπουλα και πάνω απ’ όλα βάζουν το θέμα της υγείας και ότι πρέπει να γίνει η εκπαίδευση σε διαφορετικούς χώρους από τα σχολεία. Σημείωσαν πως η συγκεκριμένη συζήτηση έπρεπε να γίνει πολύ νωρίτερα. “Δεν μπορεί ένα παιδί για 4 ώρες να βρίσκεται στο υγιές περιβάλλον του σχολείου και μετά να πηγαίνει στις άθλιες συνθήκες του ΚΥΤ” .

Ο καρδιολόγος Νίκος Τρικαλινός (γονέας παιδιών δημοτικού) απευθυνόμενος στο προεδρείο είπε: «Όλα τα παιδιά του κόσμου πρέπει να πάνε στο σχολείο. Υπάρχει κρίση. Θα το πληρώσει η κοινωνία. Κάντε τον κόσμο καλύτερο, μορφώνοντας τα παιδιά μας. Δεν κινδυνεύουν τα παιδιά, κινδυνεύει η κοινωνία. Μια κυβέρνηση αριστερή που δεν κάνει διάλογο. Και ανεχόμαστε τους ακραίους χαρακτηρισμούς όλοι εμείς που ζούμε στη Σάμο», ενώ στη συνέχεια διάβασε απόσπασμα της πρότασης που κατατέθηκε στην έκτακτη Γενική Συνέλευση των Γονέων και Κηδεμόνων, που αναφέρθηκε ως «Η άλλη άποψη γονέων».

Η προταση του προέδρου της ΔΟΕ «Όλοι μαζί προχωράμε ενωμένοι για το καλό όλων των παιδιών» ήταν το αποτέλεσμα της σύσκεψης για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων στις τάξεις ΖΕΠ και ΔΥΕΠ.

Χάρης Ζαβουδάκης

http://voreioaigaio.ert.gr/

el da nl en fr de it no es tr

ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ

39c3dee7 b040 4c73 b2a3 7d3d40ca772c 

 

 Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube samostimes youtube

 

 

2

 

 

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Σάμου

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Βαθύ Σάμου

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Καρλόβασι