elenfrdeitrues
  • Αρχική
  • Νέα Σάμος
  • Κοινωνία
  • Σάμος: Το ΚΤΕΟ, τα οχήματα του δημοσίου και ποια δεν περνούν από έλεγχο

Σάμος: Το ΚΤΕΟ, τα οχήματα του δημοσίου και ποια δεν περνούν από έλεγχο

0
0
0
s2smodern

H αναγκαιότητα του τεχνικού ελέγχου του οχήματος μας και η σωστή λειτουργία του είναι απαραίτητα για την δική μας ασφάλεια αλλά και όσων κινούνται γύρω μας. Παράλληλα όμως δημιουργεί και το ανάλογο οικονομικό άγχος, στους πολίτες, για την εκπλήρωση της υποχρέωσης του ΚΤΕΟ και την αποκατάσταση των όποιων προβλημάτων θα παρουσιαστούν.

Τι γίνεται όμως με τα αυτοκίνητα του ευρύτερου δημόσιου τομέα στη Σάμο ;

Σε ότι αφορά τον Δήμο Σάμου, είναι αυτός που αντιμετωπίζει και τις μεγαλύτερες ανάγκες αλλά και το μεγαλύτερο πρόβλημα , αφού διαθέτει στον στόλο του περίπου 150 οχήματα. Πρόκειται για «γερασμένα», στο σύνολο τους, διαφόρων τύπων οχήματα από φορτηγά, μηχανήματα εργασιών μέχρι επιβατικά. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν υπάρχει οργανωμένο συνεργείο στον Δήμο για την συντήρηση τους ενώ για τα ιδιωτικά συνεργεία αυτά θα πρέπει να κατάλληλα εξουσιοδοτημένα ανάλογα με τον τύπο του οχήματος. Στο τέλος του 2017 μάλιστα έγινε διαγωνισμός, προκειμένου να υπογραφεί σύμβαση ανάθεσης της συντήρησης των οχημάτων, χωρίς όμως να εκδηλωθεί το ανάλογο ενδιαφέρων από τους ιδιοκτήτες των συνεργείων. Το γεγονός του κλειστού Δημόσιου ΚΤΕΟ τα προηγούμενα χρόνια, η συρρίκνωση των οικονομικών του Δήμου και η ενοποίηση του στόλου των αυτοκίνητων ( με την εφαρμογή της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης των Δήμων τον «Καλλικράτη»)που αύξησε τον αριθμό τους, καθυστέρησαν την διαδικασία του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων. Η οργάνωση ενός ενιαίου Γραφείου Κίνησης του τμήματος οχημάτων του Δήμου ομαλοποίησε σταδιακά την κατάσταση με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος να έχει ελεγχθεί τεχνικά. Συγκεκριμένα στα οχήματα της Δημοτικής Ενότητας Πυθαγορείου, σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, φαίνεται να έχει ελεγχθεί πάνω από το 90%, στο Βαθύ περίπου το 60% και περίπου το 50% των οχημάτων των Δημοτικών Ενοτήτων Καρλοβάσου και Μαραθοκάμπου.Τα οχήματα περνούν και από τα τρία ΚΤΕΟ που λειτουργούν στο νησί μας (Ενα δημόσιο και δυο ιδιωτικά) παρότι το Δημόσιο ΚΤΕΟ παρέχει επιπλέον έκπτωση στα τιμολόγια του, σε αυτά του δημοσίου. Η διαφορά θεωρείται, από τον Δήμο, μικρή και αντισταθμίζεται από τομειωμένο κόστος καυσίμων και τις λιγότερες εργατοώρες που χάνονται για τους υπαλλήλους στη διαδικασία του ελέγχου.Αν όμως ο Δήμος κερδίζει χρόνο και χρήμα από την επιλογή του αυτή σίγουρα χάνει από τονεκπρόθεσμο έλεγχο και την ποινή που πρέπει να πληρώσει καταβάλλοντας το αντίστοιχο παράβολο του δημοσίου.

Τι γίνεται με τα Πυροσβεστικά οχήματα του Δήμου;

Ο Δήμος Σάμου έχει την ιδιαιτερότητα να διαθέτει πολλά οχήματα για τις ανάγκες των εθελοντικών ομάδων δασοπυρόσβεσης. Οσα από αυτά διαθέτουν πινακίδες Μ.Ε. (Μηχανήματα Εργου) δεν περνούν τεχνικό έλεγχο, σε αντίθεση με όσα διαθέτουν κανονικές πινακίδες και έχουν αυτή την υποχρέωση. Η υποχρέωση όμως αυτή είναι ουσιαστική και όχι μόνο τυπική αφού τα οχήματα αυτά καταπονούνται κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες και πρέπει να παρέχουν κάθε ασφάλεια στους εθελοντές που τα χειρίζονται.

Η Περιφερειακή Ενότητα Σάμου

Στην Περιφερειακή Ενότητα Σάμου η διαχείριση των οχημάτων είναι μια περισσότερο εύκολη υπόθεση σε σχέση με τον Δήμο Σάμου, εξαιτίας του κατά πολύ μικρότερου αριθμούοχημάτων. Συνολικά η Π.Ε. Σάμου διαχειρίζεται 12 οχήματα εκ των οποίων τα 6 είναι επιβατικά, 5 φορτηγά και ένα δίκυκλο μικρού κυβισμού. Οι καθυστερήσεις στον χρόνο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων τεχνικού ελέγχου είναι μικρότερες (σ.σ. σε σχέση με τον Δήμο) και οφείλονται κυρίως στη γραφειοκρατική διαδικασία που απαιτείτε για την πίστωση του συγκεκριμένου κονδυλίου από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

Το νοσοκομείο Σάμου

Τόσο τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ αλλά και αυτά που ανήκουν στο νοσοκομείο Σάμου περνούναπό τον απαιτούμενο έλεγχο όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αστυνομία, Λιμενικό, Στρατός,Πυροσβεστική

Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από το 2014 τα οχήματα αυτά έχουν εξαιρεθεί από την υποχρέωση υπαγωγής σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο από ΚΤΕΟ. Να σημειώσουμε όμως ότι η εξαίρεση αυτή σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί την ευθύνη και υποχρέωση των υπηρεσιών/φορέων, στις οποίες ανήκει η κυριότητα των οχημάτων αυτών, για τη συντήρηση και την ασφαλή κυκλοφορία τους.

Μιχάλης Σβαρνιάς

samostimes.gr

e-genius.gr ...intelligent web software